donderdag 5 maart 2015

Hoe voortschrijdend inzicht over de islamisering leidt tot een nieuwe politieke keus

Een aantal weken geleden ontdekte ik op Twitter dat oud collega raadslid An van Pijkeren (destijds CDA) nogal op de islamkritische toer was gegaan. Na een kort intern onderzoekje bleek dat An interacties vertoonde met tweets van Marine Le Pen, Filip Dewinter en Geert Wilders. Via een aantal gerichte vragen aan haar gaf zij aan dat er sprake was van een persoonlijk voortschrijdend inzicht rond de islamisering en over de kwalijke kanten van het Mohammedanisme, waarin normen en waarden gelden die haaks staan op de Westerse wereld en waar de positie van de vrouw extreem onderontwikkeld is. Op dit moment retweeten wij op gerichte tijden elkaar tweets en ik heb in haar een rechtse geestverwant gevonden. Ik ken An uit de periode toen ik nog bij mijn vorige partij Betaalbaar Bunschoten actief was en ik meen mij te herinneren dat Arend Pruijs en ik destijds NIET tegen haar kandidatuur wethouderschap stemden. Door de onsympathieke opstelling van de CU ging deze baan, welke onherroepelijk een stap in haar carrière zou betekenen, aan haar neus voorbij. Ik heb het idee dat An tijdens deze politiek onvriendelijke periode schade toegebracht is. Nadat van Pijkeren de lokale politiek vaarwel zei is zij lid geweest van de Provinciale Staten van Utrecht. Ook was zij werkzaam binnen het Europees Parlement op het gebied van strategie en beleid en heeft zij adviezen in verkiezingstijd gegeven aan politici, waaronder Mitt Romney! Haar CV op LinkedIn is indrukwekkend. Het is en blijft derhalve beschamend dat zij destijds te licht bevonden werd voor een plaatselijk wethouderschap. Zij heeft haar sporen verdiend en op een volwassen manier vorm gegeven aan haar loopbaan. Op dit moment heeft zij een eigen adviesbureau op het gebied van communicatie, campagne en doelgroep benadering. Bron: www.campagneadvies.nl. Dat zij nu publiek op Twitter (@campagneadvies) zich ontwikkeld heeft tot iemand die zich samen met vele andere rechtse denkers zorgen maakt over de opkomende islam is te bewonderen en vind ik moedig. In een gesprek met haar geeft zij zelf aan: “Ik zie een oprukkende islamisering binnen Europa en Nederland. Een terreurorganisatie als de Jihad, die als doel heeft zich te ontdoen van verderfelijke westerse invloeden en toch lukraak door de EU kan reizen vanwege de open grenzen is not done. Dit moet stoppen. Het is goed om onze eigen Joods-christelijke identiteit te beschermen. Daarom vind ik het heel normaal om van iedereen die hier woont, met name ook de niet-westerse allochtonen, te eisen dat ze zich aanpassen aan onze Nederlandse cultuur”. 
De vraag of zij wellicht terugkeert in de politieke arena kan alleen zij beantwoorden. Ondertussen is wel duidelijk dat zij zich binnen het CDA een vreemde eend in de bijt zou voelen, want daar heb ik nog nooit iemand islamkritisch horen praten. (het laatste nieuws wat ik vernam is dat zij inmiddels bedankt heeft als lid van het CDA omdat zij zich meer thuis voelt bij het gedachtegoed van de PVV) Als Spakenburgse Vrijheidspartij (SVP) zijn wij ook altijd op zoek naar versterking en deskundige burgers met brede dossierkennis. Ik zal binnenkort eens een balletje opgooien, want niet geschoten is altijd mis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten