dinsdag 10 juni 2014

Na herstel weer op de fiets

Vandaag constateerden mijn vrouw en ik opnieuw dat er niets mooiers is dan fietsen. Ja met een fijne temperatuur, lichte meewind, mooie natuur met vogels die de lof op de schepping zingen en een schitterende Pinkster zon is dat gemakkelijker vastgesteld dan als je in de regen en tegenwind de kilometers moet afleggen. Maar toch op de fiets zie je veel en valt er veel te genieten. We zagen drie zwarte zwanen als een enclave in een grote groep met witte exemplaren symbolisch voor de multiculturele samenleving al of niet geslaagd volgens de groten der politieke aarde. 
De conditie van mijn hiel is aan de betere hand, nadat ik mijn tocht naar Denemarken onlangs in Duitsland moest afbreken. Witte oliƫn en letterlijk een ander paardenmiddel hebben goed geholpen. Je beseft des te meer wat is een menselijk lichaam toch mooi gemaakt daar de zelf herstellende kracht in de mens voor een opzienbarend herstel van mijn hiel heeft gezorgd, zodat de volgende plannen om het stalen ros te bestijgen alweer worden uitgebroed. Er staat nog een tocht naar mijn Poolse vriend in Alstatte Ahaus op het program deze zomer en deze week wil ik naar Nieuwegein, Utrecht en Gaasterland fietsen. Dit ook als test hoe het met de conditie gesteld is. Ik ben hoopvol op goede fietstochten al zal ik mij zelf wat meer moeten dwingen wat langer te pauzeren en niet teveel kilometers op 1 dag af te leggen. Volgens christelijke tradities is het lichaam een tempel, waar we dus zuinig op moeten zijn. Ik zal mijn best doen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten