dinsdag 18 februari 2014

I love Heidi Mund, een zeer moedige vrouw!

De invloed van de islam in Europa groeit. Maar bij een recente bijeenkomst in Duitsland besloot een onbekende christelijke vrouw er in het openbaar stelling tegen te nemen. Later werd haar naam bekend: Heidi Mund. Het was de bedoeling dat tijdens een interreligieuze bijeenkomst er verbroedering zou zijn tussen het christelijk geloof en de islam. Maar toen de islamitische imam opriep om met hem mee te bidden, werd hij geïnterrumpeerd door een vrouw op het balkon, die voor iedereen verstaanbaar sprak: ‘Jezus Christus alleen is de Here van Duitsland’, waaraan ze toevoegde: ‘Ik verbreek de vloek’. Ze noemde ook nog de naam van Maarten Luther en waarschuwde de aanwezigen dat deze interreligieuze samenkomst een leugen was. Het gebeurde op 10 november 2013 in de Herdenkingskerk van de Reformatie in de stad Speyer, in Rijnland. Juist in deze kerk, een monument van de Reformatie, een gebouw om Luther te eren, was een islamitische imam uitgenodigd om een gebedsoproep te doen. Toen Heidi Mund hoorde over deze bijeenkomst, ging ze in gebed en vroeg ze: ‘Here, zal ik er heengaan?’ Het was voor haar een autorit van anderhalf uur. Ze was ervan overtuigd dat ze moest gaan. Ze nam haar Duitse vlag mee, met daarop de woorden ‘Jezus Christus is Here’. Tot op het moment dat de imam het woord kreeg, wist ze nog niet wat ze zou gaan zeggen. ‘Ik was klaar voor wat de Here van me vroeg,’ vertelde ze later ‘CBN News’. ‘Ik ervaarde heilige verontwaardiging,’ vertelt ze. ‘Ik hield mijn vlag omhoog en proclameerde dat Jezus Christus de Here is van Duitsland. Mijn doel was de vloek te verbreken, omdat moslims zeggen: ‘Alleen Allah is heer. Hij is God, de enige God.’ Ik verbrak die vloek in deze kerk en ik verbrak die vloek over ons land.’ Ook herhaalde ze de woorden van Maarten Luther in 1521 na zijn weigering om zijn geloof in de Schrift alleen te herroepen: ‘Hier sta ik, ik kan niet ander’. Toen iemand haar wilde stoppen en zei dat het over de vrede ging, reageerde Mund nog: ‘Nee, dat is niet zo. Wanneer moslims mensen doden, roepen ze Alluha Akbar. Hun god is een afgod’. Mund werd vervolgens uit de kerk gezet. ‘Ze hadden de imam uit de kerk moeten zetten, niet mij, omdat ik in Jezus Christus geloof en hij gelooft in een andere god. Allah is niet dezelfde god,’ aldus Mund. Mund had iemand bij zich, Kamel, wat niet zijn werkelijke naam is, die hij uit veiligheidsredenen ook niet geeft. Voordat hij naar Duitsland kwam, leefde hij in de moslimwereld. Volgens Kamel hoort een imam niet in een kerk. ‘De islam is verantwoordelijk voor vervolging van christenen. Ze hebben mij ook vervolgd. Ik mocht anderen niet vertellen dat Jezus Christus mijn Redder is.’ Is Mund niet bang voor mogelijke consequenties van haar daad? ‘Nee, ik ben niet bang. Ik weet dat God, de levende God van de Bijbel me zal beschermen zolang Hij wil. Wanneer mijn tijd voorbij is, zal ik naar Hem gaan.’ Mund groeide op als communiste in Oost-Duitsland. Maar sinds ze de Here Jezus heeft leren kennen, is er een diep verlangen in haar naar een geestelijke herleving in Duitsland. ‘Ik weet me geroepen om me in te zetten voor de bescherming van mijn volk en mijn land.’ Sommigen associëren Duitsland met de nazi’s, maar ooit was Duitsland een basis voor wereldzending, waar vandaan vele zendelingen de wereld introkken, naar Afrika, Engeland, Korea en Amerika. ‘Ik vertrouw God dat Hij ook in Duitsland wonderen kan doen. Hij kan een geestelijk dode natie doen herleven. Voor Hem is niets, niets, niets onmogelijk,’ aldus Mund. bron: Nieuwsbrief Dirk van Genderen via CBN NEWS

Geen opmerkingen:

Een reactie posten