vrijdag 19 april 2013

Gemeenteraadsverkiezingen 2014; ‘alle blauwen zijn homo’s’

Deze ochtend zat er mail van de COC-Midden Nederland in mijn box. De COC is de belangenvereniging van lesbische vrouwen, homoseksuele mannen, biseksuelen en transgenders. In de bijgevoegde folder wordt aandacht gevraagd voor de thema’s pesten van jongeren, veiligheid en roze ouderen. Er staan behartigenswaardige zaken in de folder en de SVP zal zich beraden of hier zaken in staan die vermeld kunnen worden in het nieuwe programma. Tijdens het lezen van de informatie moest ik denken aan een opmerkelijke gebeurtenis een dag eerder. Al vrolijk wandelend met mijn vrouw door ons mooie dorp werden wij ingehaald door een twaalftal vrolijk zingende kindertjes. Uit hun jonge keeltjes klonk in opgewekte toon een liedje met als tekst; ‘alle blauwen zijn homo’s’.  Ik vroeg mijn vrouw; ‘Is dit de moderne straatvervuiling?’ Ze zei; ‘dit is onze gereformeerde jeugd die van een schoolkamp komt’. ‘O fijn, dan zullen ze zondag wel weer mooi wat psalmpjes zingen en vragen of hun zonden worden vergeven’ reageerde ik droogjes. Of zou de COC soms een punt hebben dat er wel wat meer gedaan mag worden aan voorlichting op de basisscholen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten