donderdag 7 februari 2013

Kromme rechtspraak, pure discriminatie van docent

Op 12 december schreef ik een stukje over mijn rol als 'advocaat' voor Anand Soekhoe. Inmiddels is de uitspraak bekend en het college van de rechten van de mens heeft in haar wijsheid gesteld dat de school terecht haar docent heeft geschorst om zijn uitlatingen over de islam op twitter. Het recht heeft dus tot nu toe niet gezegevierd. Dit is toch wel een dieptepunt in de rechtspraak, wat elk vertrouwen in onze eerwaarde deskundigen aantast. Hier is gewoon sprake van discriminatie van een docent op grond van zijn politieke voorkeur. De school verschuilt zich achter het tonen van respect voor de islam. Daar ik zelf in een zelfde situatie verkeer als vriend Anand zal ik nu verder niet dieper op de zaak ingaan. Ik verwijs nog slechts naar de reactie van arabist Hans Jansen die zoiets zei als; 'Mooi is dat, in dit land is gebrek aan respect voor de islam dus reden voor ontslag' en naar de gedegen analyse over de uitspraak van van Frikschoten op Amsterdam Post Steeds meer komt het gevoel op in een bananenrepubliek te verkeren.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten