woensdag 29 augustus 2012

Te gast bij Dichtbij Nederland radio 5

Gisteravond heb ik weer eens meegedaan met het radioprogramma DichtbijNederland. Mijn stukje op cip.nl met de bewering dat Jezus een gruwelijke hekel aan de islam zou hebben was blijkbaar interessant genoeg om te bespreken. Op twitter had ik een en ander aangekondigd en arabist Jan Jaap de Ruiter reageerde als een stier op een rode doek met;

@PeterFransKoops @DichtbijNL Succes! Ik dacht dat Jezus van alle mensen hield, dus ook van die gruwelijke moslims.
Mijn reactie hierop;
@janjaapderuiter @DichtijNL Dat klopt #Jezus houdt van #moslims en zelfs van professoren die stellingen verdraaien! Maar dank voor je wens

Ook islamkritisch kunstschilder Hans van Tamelen alias @JackTerrible reageerde met;
@PeterFransKoops @DichtbijNL In de Openbaring wordt gesproken over de Valse Profeet die talloze mensen misleidt. Dat is 'profeet' Mohammed.

Enfin genoeg gespreksstof dus. In de uitzending kwamen ook tv-maker en schrijver moslim Abdelhakim Chouaati en Feministisch boegbeeld Ciska Dresselhuys aan het woord. Mijn korte conclusie over deze uitzending is. Ciska probeert voor te doen alsof ik een gruwelijke hekel heb aan moslims. (Net als professor de Ruiter draait zij met mijn stelling). En Abdelhakim bevestigt dat moslims Jezus degraderen tot een profeet en dat de islam dus de grote leugen over Jezus propageert. En als ik de feiten over de islam op de discussietafel leg dan wordt ik onderbroken onder het mom van weinig tijd. Luister zelf en oordeel. De stelling komt aan de orde in deel twee rond minuut 31. Het was mij in ieder geval een genoegen om mee te doen…
http://content1d.omroep.nl/46109a362c4202b0f3308a0db49c7ec7/503eecf3/radio5/nps/dichtbijnederland/20120829-22.mp3 in mp3 formaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten