maandag 18 juni 2012

Anti Europa partijen, ik sta niet op de kieslijst AEP

Onlangs ben ik gevraagd om op de kieslijst te gaan staan bij de Anti Euro Partij. Ik heb dit verzoek in beraad gehad maar besloten om niet op een mogelijke kieslijst te gaan staan. Hoewel Europa een erg actueel politiek thema is en ik er overtuigd van ben dat er veel burgers niet zo gecharmeerd zijn van een groot en duur Europa gaat mijn voorkeur toch uit om meer te sympathiseren met een grotere partij met een kritische Europa paragraaf in het verkiezingsprogramma. Vanzelfspekend kom je dan uit bij de PVV. Hoewel het programma nog niet bekend is mag ik veronderstellen dat er naast islamkritische noten ook een prominente anti Europa paragraaf in zal staan. De voortgaande sympathie voor deze partij ligt ook meer in de lijn van eerder afgegeven stemadviezen richting SGP en PVV.  Zie mijn boek ‘Van slippendrager tot lokale Wilders’ voor deze opinie-artikelen. Op dit moment is het zover ik weet nog niet eens zeker of de AEP sowieso wel meedoet met de verkiezingen. Wat ik wel weet is dat er organisatorische hobbels moeten worden genomen om een en ander te realiseren. Er is veel geld, menskracht, organisatietalent en doorzettingsvermogen voor nodig. Bovendien is er sprake van nog een extra partij met de naam Anti Europa Partij die hoogstwaarschijnlijk ook kan gaan meedoen. Dit maakt het voor de kiezer ook allemaal niet meer zo gemakkelijk. De gedreven Wim Vreeswijk, de motor achter de AEP, heb ik het advies gegeven om zijn deelname serieus te heroverwegen en zich te richten op leukere dingen in het leven. Overigens sta ik nog steeds open om een keer mee te doen met de landelijke verkiezingen. De enige partij die, indien ik gevraagd zou worden, kans van slagen maakt om mij te strikken is de PVV al acht ik de kans dat ze daartoe een poging doen niet erg groot.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten