woensdag 16 mei 2012

Lentecolumn

Een aantal korte stukjes met meningen, nieuwtjes en losse flodders.

De lente is tot nu toe niet zo bijzonder voor wat het weer betreft voor de zon moet men afreizen naar het Zuiden, misschien dat ik dat dan ook maar eens ga doen. Het is goed om eens even los te komen van alle beslommeringen. In de Bunschotense politiek loopt de trein goed. Het kritische geluid van de SVP over de VNG en de dure congressen lijkt te worden overgenomen door CAP en VVD, maar het kan natuurlijk ook schone schijn zijn. De SVP doet haar werk en broedt op plannen voor de toekomst. Naast de plaatselijke dossiers zet de SVP haar missie over voorlichting over de islam voort. De partij werkt mee aan een workshop over het spreken over God met moslims. Dit is een erg interessant onderwerp al hebben we het idee dat velen in onze gemeente dit gewoon koud laat. In de landelijke politiek is er ook beroering. Hero Brinkman is voor zichzelf begonnen, maar zal denk ik nul zetels halen, omdat zijn partij niets toevoegt aan het gedachtegoed van de PVV. Hij liet zich uit op televisie over het wegzetten van moslims op een manier waarop ik dacht dat Pechtold in de uitzending was en van het mindere belang van een jongerenbeweging en het lid worden heeft hij ook geen kaas gegeten. Jammer dat het zo is gelopen. De Anti Euro Partij doet misschien ook mee met de verkiezingen en heeft mij zelfs gepolst of ik interesse heb om mee te doen. Ik heb dit verzoek momenteel in beraad en heb een aantal punten aangeleverd voor het verkiezingsprogramma omtrent de islamisering van Nederland. Het CDA ruziet onderling over een juiste lijsttrekker, voor hun is wellicht een nieuw fris Mona-toetje goed om de neergang te keren. De CU wil meedoen met links Nederland en de zelfvoldaanheid druipt af van het gezicht van Slob. Voorlopig houd ik mijn stemadvies voor PVV of SGP maar gewoon in de lucht. De rest is vlees nog vis. Ik heb geen reden om niet meer op Geert te stemmen. De media brengen mij niet van de wijs omdat ik prima analyses lees op internet die mijn keus voor de PVV slechts bevestigen. Fijn dat de blauwen kampioen zijn geworden in de Topklasse en dat zonder drooglegging. Hoop dat velen eens gaan inzien dat de derby ook gerust eens zonder dit alcoholverbod gespeeld kan worden. Voor het eerst sinds jaren zal ik niet eindigen bij de top drie bij de interne competitie. Hoewel de jaren gaan tellen kan dit natuurlijk ook een revancherende invloed hebben. Overigens was het damseizoen succesvol. We zijn kampioen geworden in de 2e klasse en zelf was ik landelijk topscoorder van deze klasse. Leuk was het weer om gast te zijn bij Maarten van der Molen bij @RTVBunschoten, ik heb hem mijn boek geschonken omdat ik vind dat een reporter zijn gasten wel mag kennen zodat er goede vragen gesteld kunnen worden. De SVP is niet zo gecharmeerd van het idee om videobeelden te maken van de raadsvergaderingen. Ik denk hiermee de kans dat burgers naar het gemeentehuis komen om op de publieke tribune plaats te nemen nog kleiner word. En bovendien is er veel geld mee gemoeid, waarvan het mij onduidelijk is wat het oplevert. Het kan toch niet zo zijn dat het subsidiegeld aan de LOS moet worden opgemaakt?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten